BARCELONA_Comissariat

Comisariado600x400

COMISSARIAT D’EXPOSICIONS

II EDICIÓ

CURS / 20HORES / NOV’18

T’agrada el món de l’art? T’agradaria aprendre a dissenyar i desenvolupar un projecte expositiu?Aquest curs mostra els procedimento necessaris per a la confecció d’un comissari expositiu, així com a presentar i analitzar altres propostes sotmeses a debat.

250,00€  99,00€ [Pagament únic] 2x 55,00€ [Pagament fraccionat]
[Descompte del 60% fins al Dimecres 28 de Febrer’18]

DESCRIPCIÓ DEL CURS

I si el comissari no és més que un fracassat? Un tipus sense creativitat ni originalitat. Un saquejador que fa del cut&paste la seva arma. I que sense camp embut és capaç de xuclar la sang dels altres o de construir amb trossos d’altres. El comissari d’exposicions s’ha convertit en un dels agents més destacats en l’entramat que configura l’art contemporani. És una activitat híbrida, que crea ponts entre altres artistes, les seves obres o altres produccions culturals i el públic. Així, exerceix un treball de mediació. Al mateix temps, molts comissaris també són crítics d’art i la seva pràctica es relaciona amb l’escriptura i la reflexió sobre l’art i la cultura. I finalment, el comissari té una variant creativa i es relaciona i identifica directament amb algunes pràctiques artístiques. Molts artistes han de fer del talla-i-pega o de la citació una part fonamental del seu treball.

El comissari, amb un discurs i les idees embastades a través de les produccions d’altres, també pot ser vist des de l’òptica de la cita, el talla-i-pega i l’apropiacionisme. Continua així amb la llarga tradició de l’art contemporani ancorada al collage i al ready-made. Citar, retallar i pegar, apropiar-se del que fan altres és la base del comissariat. I totes elles són pràctiques que parlen d’un autor fragmentat, fet de trossos aliens, prefabricat, fluctuant i transparent. De cas, l’apropiacionisme i la mort de l’autor no eren els principals desafiaments de les avantguardes, del collage, al ready made? La tasca del comissari suposaria llavors la continuació dels anhels de les avantguardes?

CRONOGRAMA

SESSIÓ 1 - Dimecres 7 de Novembre´18

15:00h-20:00h

  • Introducció al comissariat d’exposicions com una  activitat híbrida i de mediació.
  • Fins a una història teòrica del comissariat.
  • Referencies curatorials, des del seu origen a les avantguardes.

SESSIÓ 2 - Dimecres 14 de Novembre'18

15:00h-20:00h

  • Ready-made i cut&paste revisat.
  • Crisis de la modernitat [representació i relat]
  • El bloqueig contemporani i la sortida a la crisi.
  • VISITA: Fàbrica de Creació Fabra i Coats

SESSIÓ 3 - Dimecres 21 de Novembre'18

15:00h-20:00h

  • El comissari com a model d’autoria contem porani.
  • Casos d’estudi: Kenneth Glodsmith i Robert   Nickas.
  • El leviatan, el llepa sang.

SESSIÓ 4 - Dimecres 28 de Novembre'18

15:00h-20:00h

  • Procrastinació, deriva, el post i el like.
  • El Relat.
  • Presentació de treballs per part de l’alumnat.
  • Conclusions finals.

LLOC

  • UB – Universitat de Barcelona [Facultat de Geografia i Història, Carrer de Montalegre, 6, 08001 Barcelona]
  • Fàbrica de Creació Fabra i Coats [C/ de Sant Adrià, 20, Barcelona]

DOCENTS
DAVID G. TORRES
DAVID G. TORRES
Comissari d'exposicions
CV És autor de la novel·la de no-ficció "Cielo" [Turner Libros, 2017] i de l'assaig "No más mentiras. Sobre algunos relatos de verdad en el...
CERTIFICAT

A totes les alumnes si les entregarà un certificat que acreditarà l’assistència i l’aprofitament del curs.

Phone: 960508216
Valencia